× Vindt hier alle informatie omtrent Fusion 360.

Wie werkt er allemaal al met Fusion 360

2 jaren 2 maanden geleden #617 door GovertWTB
Beste forum leden,

Ik heb onlangs een start gemaakt met Fusion 360. Het overtreft mijn verwachtingen en ook het feit dat de software regelmatig geupdate wordt is erg waardevol.

Nu ben ik benieuwd hoeveel Inventor gebruikers er naar Fusion 360 hebben gekeken en er al mee gewerkt hebben.

Gr. Govert

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

2 jaren 2 maanden geleden #618 door bnwgraaf
Hallo Govert,

Ik ben er nu een tijdje mee bezig en ik ben positief verrast door de mogelijkheden die dit pakket al heeft, met name ook in vergelijking tot Inventor!

Wel zijn er ook nog zat verbeterputjes, maar zoals je al aangaf, ligt de ontwikkelsnelheid hoog, dus we kunnen nog wat verwachten.

Waar in mijn ogen nog de meeste winst te behalen is, is het aantal muisklikken, die benodigd is.
Veel functies zitten in pulldown menu's en kosten daardoor iets meer moeite om uit te voeren, dan vergelijkbare functies in Inventor.

Bizar is ook de render kwaliteit!

Hij is nog lang niet klaar, maar op het moment ben ik een Drone in Fusion aan het utiwerken, type DJI FlameWheel F450.

Ik zal later eens een afbeelding toevoegen.

2 jaren 2 maanden geleden #627 door A.C.Hasselaar

GovertWTB schreef : Beste forum leden,

Ik heb onlangs een start gemaakt met Fusion 360. Het overtreft mijn verwachtingen en ook het feit dat de software regelmatig geupdate wordt is erg waardevol.

Nu ben ik benieuwd hoeveel Inventor gebruikers er naar Fusion 360 hebben gekeken en er al mee gewerkt hebben.

Gr. Govert

Ik vindt Fusion 360 een geweldig programma, allen heb er nog een hoop in te leren denk ik...

Antal Hasselaar

1 jaar 6 maanden geleden #1233 door Erik37
Ik heb er afgelopen week de basis training van gevolgd en ben daarbij heel enthousiast geworden.
Makkelijke overzichtelijke structuur en eenvoudig te schakelen tussen verschillende omgevingen (Model, Render, Cam, e.d.). Mis nog wel een aantal zaken waaronder SheetMetal maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Voor mij een dikke duim omhoog. Ik zou zeggen laat de opdrachten maar komen B)

1 jaar 6 maanden geleden - 1 jaar 6 maanden geleden #1234 door bnwgraaf
Hoe meer ik ermee werk, des te enthousiaster ik erover wordt! Maar, het is nog vol in ontwikkeling en het mist nog wel de nodige functionaliteiten.

Dat neemt niet weg, dat er al hele mooie dingen mee te doen zijn en het is een heel leuk programma om mee te werken!

Sheet metal zit er aan te komen!
Check ook eens de Roadmap:

Fusion 360 Roadmap

1 jaar 6 maanden geleden #1236 door Rvdveek
Kan Fusion een vervanger van Inventor gaan worden? Wat voor soort werk zouden jullie doen met Fusion?

Rob van der Veek

1 jaar 6 maanden geleden #1237 door bnwgraaf
Voorlopig gaan beide nog wel een tijd langs elkaar bestaan.

Fusion is nog vol in ontwikkeling en is nog niet compleet. Er mist nog wel wat functionaliteit.

Dat neemt niet weg, dat het al voor veel toepassingen geschikt is.

Het grootste verschil met Inventor is, dat Fusion Cloud gebaseerd is. Dat betekent, dat de software op Autodesk servers draait, dus het lokale systeem kan bijvoorbeeld met minder werkgeheugen toe en de software draait ook op een Mac.

De data staat echter ook online. Niet iedereen wil daar al aan, maar het heeft wel een aantal grote voordelen:
- Je kunt overal bij je data, als je maar internet verbinding hebt
- Je kunt makkelijker met meerdere personen over de hele wereld samenwerken aan hetzelfde project
- Je kunt je ontwerpen ook openen op een tablet of smartphone
- Je bestanden zijn automatisch gebackupt

Toepassingsgebieden waar Fusion al veel voorkomt:
- Ontwerp/designbureaus
- Bedrijven die veel met 3D printers doen
- Bedrijven die een CAM module zoeken

Maar ook werktuigbouwkundige designs zijn al goed te maken in Fusion.

Wanneer je ermee gaat werken, zul je merken, dat regelmatig een update uitgerold wordt (om de paar maanden), dus functionaliteiten worden vlot uitgebreid.

1 jaar 6 maanden geleden #1250 door A.C.Hasselaar
Het pakket wordt inderdaad steeds uitgebreider en ook steeds beter. Ook ik wordt er steeds enthousiaster in naarmate ik er meer mee teken / modelleer. :lol:

We zullen zien wat de toekomst brengt!

Antal Hasselaar

Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden
Gemaakt door Kunena